11 Şubat 2015 Çarşamba

TIPS - Öneriler - Candles / Mumlar

Selamlar bebekler :) Uzun zamandır bloga yazma fırsatı bulamadım fakat bugün hazır kar nedeniyle eve kitlenmişken hasret gidereyim dedim :)))

Canlar, hepimizin ruhunu okşayan, evimizi ya görüntüsüyle güzelleştiren ve/veya kokusuyla mest eden, rahatlatan, huzura kavuşturan mumlarımızdan bahsetmek istiyorum bugün. Ben tam bir mum delisiyim, kafam çoook çok bulanık değilse gözümün önünde özellikle IKEA'nın bayıldığım mis kokulu mumlarından birini (ya da 2 3 4 5 'ini -ihihihih) yakar akşamları günün stresini atarım.

Şimdi gün geldi çattı ve bu mumlardan birinin dibini gördüm #hitthepan ouv yea! Fakat bu mumlar yağlı cins bişey olduğu için diğer mumlar gibi kuruyunca çatır çutur kıra döke çıkartılmadı, elim yüzüm her yerime de bulaşmakla tehdit etti üstelik >:( Tabi ben yer miyim? Yemem. 

Geçenlerde yine bir yolculuk esnasında yabancılardan birinin blogunda denk gelmiştim, aklıma geldi hemen deneyeyim dedim ve mucizeyi kendi gözlerimle gördüm: 

Bu görmüş olduğunuz tepeye doğru toplaşmış olan kütle / kitle, daha 5 saniye önce camın duvarları boyunca en dipten tepeye kadar yığılmış çuval gibi oturuyordu. O_O

Nasıl yaptığıma gelince: Tarifimiz çok kolay:

- Suyu kaynatın.
- Yavaşça dibine doğru akıtın.
- İçindekilerin seri bir şekilde yukarı toplanmasını gözlemleyin

Aman Dikkat!!! Hemen mumlar şaha kalktı vay yaşasın deyip heyecanlanmayın, blogdaki ablamız heyecanlanmış hemen lavaboya dökmüş (su ve mum soğumadan), bir de lavaboyu temizlemekle uğraşmak zorunda kalmış..

O yüzden, suyu dök, kapağını / üstünü kapat ve soğumaya bırak. sonrasında ise bir kaşık vb yardımıyla üstte birikenleri al, son birkaç kalanı da ya aynı işlemle sıcak suyla tekrar temizle ya da ıslak mendille sil , pırıl pırıl olsun :)

ben bu minik bardakları süslemelerde, kalemlik olarak, pamukluk olarak vb kullanıyorum, nasıl kullanacağın sana kalmış :)

Hadi sen de şansını dene :)

Öpüyorummmm: Meltem


Hi Guys!! :)

I was busy lately but found today the perfect chance for a tip, which seems to have saved my life lol .

A couple days ago I read some article about how to remove the candles from the tub / glass it is kept in. As I am fond of candles, especially IKEA's sweet smelling ones, I use them in every chance I get.

So today one of these candles were used up but the remains were clinging on the sides of the glass and in case you do not own any, these candles have oil in it so it is not possible to scratch them off.

So I suddenly remembered the article I read from a lady who taught me well enough the way to do it (surprisingly: I remember it :) ). So here is HOW TO:

- Boil some water
- Pour it slowly on the bottom and watch the miracle happen!

The 2nd photo above shows the result within 5 seconds!!! It is that easy. But I would like to remind :
Please wait until the water and the wax is cold and remove it with a spoon, fork whatever don't pour it in the sink especially while hot because it will cause a mess :D

Hope this tip helps you as much as it helped me! I love re-cycling (up-cycling) stuff , these glasses are ideal for storing pens - pencils - eyeliners or even cotton puffs etc.

Hope you have a great day! Stop by more often we miss you :(

Hugs & kisses, Meltem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder