2 Nisan 2015 Perşembe

Bitenler - "Oh Sonunda Ben de Birkaç Adet Bişey Bitirebildim"

Hello canciler :)

Nasılsınız bakalım? Havalar bir güneşli, bi yağmurlu, siz de benim gibi hiç bi şey anlamadınız mı? Gelelim sevinçli anımıza:

Meltem sonunda birkaç parça şeyi bitirebildi!! Yeeeeeeeyyyyyyy Huuulllaaaaaaa !!! :)



Kozmetik ürünlerim dip görmüyor nedense hiç, o yüzden böyle güzel anıları tarihe geçiresim geliyor. Sırada daha bir sürü özellikle yüz bakım şeysileri var, şimdiden bile heyecanlıyım :D

Bakalım nelermiş?

BENRI - Makyaj Temizleme Pamuğu
Arkadaşlar, bu pamuklarla henüz tanışmamış olanınız varsa, ayıptır derim. Zorla almaya ikna oldum ama artık başka birşey kullanmıyorum. Hem yüz temizliğinde hem de oje çıkartırken, yara temizlerken vb hepsinde bunları kullanıyorum, dikdörtgen şekilli yumuşacık bişey :) 3.paketim ve yine kullanmaya devam edeceğim! Galp.




lagrita - Hidrofil Pamuk
Bu sağdaki pampilik ise nerde aldığımı hatırlamadığım, özellikle oje çıkarırken kullandığım bir arkadaş idi, açıkçası mucizevi birşeysi olmadı, çok dağıldığı için de mesela yüz temizliğimde kullanmadım, adet pamuk şeylerine taktığım için de sanırım tipten kaybedecek, almıyciym :)





H&M - Shimmering Shower Cream - creme caramel
Buuuuuuu, bal, çok severek kullandığım bir bebiş idi. H&M'den kışın almıştım, çok severek ve bolca kullandım, dolayısıyla da çabucak bitti. Kokusunu çok sevdim, Shimmering demiş ama öyle disko topu gibi çıkmıyor insan, hatta ben cildimde pul mul sim bişey görmedim, normal bir duş jelinden farkı yoktu yani. Sırf kokusu için tekrar alırım :)))


Yves Rocher - Retropical Shower Gel
Bu güzellik ise bana kışın yazı hatırlattığı için paketi anlamında özellikle beğenildiyse de ne yazık ki olağanüstü bir etki yaratmadı, üstelik parfümünü çok seven ben, bunda o kokuyu ne yazık ki bulamadım :( Yazın serinletici ve abartı olmayan kokulu duş jeli arayışında olanlara tavsiye ederim, 55 derecede üzerine karamel dökülmüş gibi kokmanın anlamı yok bacılar (gardaşlar) :))) :*

Oriflame - Discover - Aloha Beach Body Scrub
Ne body ne scrub ne aloha ne bişey :D Cildini çatır çatır keselemeden scrub kullandım demek isteyenler için tavsiyemdir ancak efektif bir keselenmişimsi his için pek yardımcı değil :) Bunu bir balım hediye etmişti, onun hatrına ve kokusunun güzelliğine kullandım. Ben çatır çutur peelingli bişey hayali kurmuşkene pek memnun etmedi..




Duru - Perfume Duş Jeli 
Valla son duş jeli :D Hay Allah nerdeyse sırf duş jeliyle yaşamışım -mübarek- bu soldakini çok sevdiğim bir blogger arkadaşım bir hediyeleşme şeysinde göndermişti. Ben hepppp o lotusu görüp ay kim bilir nasıl zambak gibi kokuyordur diye ön yargılıymışım! Şimdi dev boyundan aldım, şarkılar haykırarak duşta vakit geçiriyorum öylesine mutlu ediyor! #favoriduşjelim bu aralar bu :) Yazın da yine ölümcül tatlı kokusu olmadan kullanılabileceklerden :)


Eveeeet, gelelim tüm bunların içindeee beni ennn çok mest eden ürüne: Kiehl's Ultra Facial Oil-Free Cleanser.
Milyon tane yüz temizleme şeysi ürünü kullandım, Garnier'in çok bi sevdiğimi vardı onun haricinde hepsinde ya bir pişmanlık, ya kıpkırmızı tahriş olmuş ve hatta bir seferinde balon gibi kabarmış bir cilt ya da tepkisizlik oldu. Ta ki bu güzel testerı deneyene kadar. Kiehl's ürünlerinde ne yazık ki bazı ürünlerde -özellikle kremlerde- ufak anlaşmazlıklar yaşıyorum o nedenle artık akıllandım, testerını denemeden ürünü almıyorum -ay noolur al diye poşete koyuyorlar aslında- ve bu orijinal ürünü almadığıma pişman oldum duty freede. Hem fiyatlar çok çok iyiydi hem de civardaki Kiehl's mağazalarına gitmek benim için ölüm olduğu için büyük bir ızdıraptan kurtaracaktı ama olmadı, şimdilik yaklaşık ürün yarısına denk gelen testerlarla idare ediyorum ( :DDD ) ancak ilk fırsatta koşa koşa alacağım. Aşırı yağlı T Bölgesi, kupkuru kalan bölgeler, beyaz tende cortlamış kılcal damarlar ve hassas bir cildim var, o nedenle bir ürün bir bölgeyi çözse öbürüne zor geliyordu bu üründe hiç bir problem yaşamadım ( ne ilk ne de son kullanımda!). Benzer cilt tipiniz varsa deneyin derim :)

Ve gelelim Melisa bebüşümün hiiiiç sevmediği fakat benim hem kepek sorunuma (ya Rabbi çok şükür) hem de yağlanma sorunuma iyi gelen şampuanıma:


Clear - Kepeğe Karşı Etkili Besleyici Şampuan
Bu bebekle yaklaşık 3 yıldır şaaapışıyoruz. Kepek sorunum hiç kalmadı (e tabi senin de için kilolarca SLS koyarlarsa anadan doğma pırıl pırıl olursun), yağlılığını da yine SLS sağolsun (sanırım böyle çamaşır suyumsu bir etkisi var pırıl pırıl yapıyor ve geride hiç kalıntı bırakmıyor -sanıyorsun-) sıfırlamadı ama sabah yıkanan saçı akşamına yağlandırmayıp ertesi güne erteletti (bu da bişeydir).

Arkadaşlar, artık biraz toparlanmak lazım. SLS ciddi zararlı bir madde, Dove, Clear ve bilimum başka piyasa ürünü dahil hepsinde var (üşenmeyelim bir dahaki duşumuzda bakalım: Sodium Lauryl Sulfate ve turevleri - yeni nesil markalar degisik versiyonlarini anlamayan ben gibi bönler için yazip ehueheuehe diye kahkahalara boguluyorlarmis.):

(Kaynak: http://www.kimyasanal.com/konugoster.php?yazi=rblm9j9qdu  Bu site de başka bir yerden alıntı yapmış sanırım)
SLS'nin avantajları şu şekilde özetlenebilir;- Sabun köpüğünü daha aktif hale getirir,- Köpük miktarını artırır,- Emülsiyon özelliği nedeniyle fazla yağ ve kiri saç ve deriden uzaklaştırır,- Ve - belki de bu kadar çeşitli alanlarda kullanılmasının en önemli sebebi- üretimi gayet ucuzdur.
Zararları; - Çocuklarda göz gelişimini engeller,- Derinin zarar görmesine yol açar,- Kök hücrelerine zarar vererek saç dökülmesine sebebiyet verir (bu maddeyi internette ilk okuduğumda, yıllardır rahatsız eden telefon sapığınızın kimliğini öğrendikten sonra sizi kaplayan o hafif çocuksu hafif hayvansı bir içgüdüyle kurduğunuz intikam planları gibi ben de düşündüm bir an, yıllardır süren -3 yıl- bu yıkımın tüm sorumluluğunu onun üzerine atmak istedim, hatta planım da basitti; onu kötüleyen bir yazı yazacaktım ama vicdanım elvermedi:) not: bu yazıyı intikam duygusundan tamamiyle arındığıma emin olduktan sonra yazdım)- Kalp ve ciğer gibi organlara kadar girerek iltihaplara yol açar.

Anladığınız kadarıyla öyle amaaaaaaaaan nolacağmış yaaa denecek bir madde değilmiş. Diş macunu (oldukça meşhur markalarda dahi) bile bu maddeyi içeriyor, madem saatlerce AVM'lerde geziyorsunuz, lütfen biraz içerik gözlemi de yapalim, durmuş cerrah ciddiyetiyle etiket okuyanlara da ölümcül/"gerizekalı galiba"/anlamsız/dalga geçen bakışlar atmayalım, bizim gibiler siz umursamaz kel kalma potansiyeli daha yüksek olanlarla çok dalga geçiyoruz (ehih) haberiniz olsun.

Artık çocuk değiliz, üzerimize düşen vazifeleri gerçekleştirmemiz ve bilinçlenmemiz gerek. Hayvan deneyleri, bu zararsizmis gibi lanse edilen ama turlu birleşimlerle oldukca zararlı olabilen maddeler  ile ilgili bilgilenmeli ve dur demeliyiz. Mesela ben artık L'oreal / Maybelline ürünleri almamaya gayret ediyorum. Vegan ve Cruelty Free yazılarını gördüğümde de (bkz.Cyrene, NYX...) çılgınlar gibi seviniyorum!

Neyse konuyu saptırdım yine :D Bitenler böyleydi bebeklerim, yaza doğru şuanda kurumaya yüz tutmuş rimellerim, ojelerim vb de dahil olacak bu liste gabardıkça gabaracak! Takipte kalın :D :*

Öptüm kiiiiiiiiii,
Meltem


2 yorum: